Saturday 13 August 2011

TAK BOLEH AZAN DI NEGARA ISLAM???


Apa erti menghormati bulan Ramadhan bagi DAP dibawah Umar Guan Eng Abd Kit Siang ???


Melarang menggunakan pembesar suara untuk Azan dan bacaan Al Quran subuh. Surat arahan telah dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam PPinang hari ini.

Memastikan perniagaan pasar Ramadhan di halang. Hari ini jam 4.30 petang di Dewan Perda Sg Acheh Nibong Tebal seramai 30 orang peniaga telah dikenakan saman oleh MPSP

Memantau Takbir di Malam Raya agar tidak menganggu pendengaran kafir laknat. Sebelum ini terjadi peristiwa dimana pihak polis dihantar ke masjid Sg Rambai Bukit Mertajam agar takbir raya jangan guna speaker padahal takbir itu setahun sekali saja dan juga sebagai panduan untuk muslimin yang nak membayar fitrah di kwsn itu.

Dalam bulan Ramadhan gahkan nama jln baru Father Julien untuk  mengenang jasa mubaligh belgium itu kerana berjaya perkembangkan ugama keristian di PPinang dulu.

Di Damansara guna gereja untuk majlis berbuka puasa kepada orang orang Islam dalam majlis Thanks Giving
untuk memesongkan akidah umat Islam.

Melayu PAS bukan nak halang tapi sedang sibuk cari Hadis dan Surah untuk menyokong DAP
Melayu UMNO sabar...sabar....sabar....

Baru-baru ni di merata-rata tempat termasuk di taman-taman perumahan dibuat pentas-pentas besar oleh masyarakat cina menyambut hungry ghost festival yang membuat bising dengan lagu=lagu keugamaan dan rock cina sampat ke jam 3, 4 pagi menggangu ketenteraman orang ramai.  Tapi tidak ada pun dikeluarkan surat arahan menyekat perbuatan tersebut dan tidak ada pun komplen !!! 

BERAPA BANYAK MAU SABAR DA!

No comments:

Post a Comment