Friday 10 February 2012

Indon tak tahu Inggeris PAS pun sama.

Apabila media Indonesia persoal Anwar kenapa menyokong Israel? Anwar jawab media Indonesia tidak tahu  bahasa inggeris kerana mereka dijajah oleh Belanda.

Apabila Ketua Pemuda PAS dan satu dua pemimpin PAS persoal yang sama, Anwar kata PAS pun tak faham  bahasa inggeris sebab banyak sangat yang pandai bahasa arab termasuk Mat Sabu yang baru masuk kelas bahasa arab.

Tapi bila Perikatan Ikhwan Muslimin di London membidas Anwar kerana sokong Israel , Anwar tak kan nak kata orang London tak tahu atau tak faham bahasa inggeris. Yang pasti dia akan kata mereka tak reti bahasa Melayu.

Kat DAP Anwar kata mereka pandai kerana tak komen apa apa.

Kenyataan menyokong Israel oleh Anwar hanya untuk mendapatkan dana bagi PRU13. Menjelang PRU13 banyak yang tawar diri untuk berulang alik ke Singapura untuk membawa masuk duit Israel dan Amerika untuk digunakan disini bila saja diumumkan pilihanraya.

Dalam jenaka Anwar kepada pengikut pengikut dia (bukan semua yang dengar itu penyokongnya) dia kata, dekat election esok pak lebai pak lebai ini lah yang awai awai mai cari duit kat dia.

Anwar memang takut dengan media Indonesia kerana pernah gelar dia BABI (Bapa Anwar Bin Ibrahim).

No comments:

Post a Comment