Saturday 19 November 2011

Nik Aziz berjiwa rakyat?

Nik Aziz dikategorikan sebagai Tok Guru berjiwa rakyat kerana alasan menggunakan pen berharga 20 sen dan berumah papan.  Pengikut2 PAS diperingkat bawahan apabila bercakap mengenai Nik Aziz, digambarkan beliau sebagai pemimpin yang tidak peduli harta keduniaan lagi walaupun kereta mercedes menunggu beliau dimana saja, walaupun dah banyak kali pergi haji masih nak pergi dgn bantuan kontraktor walhal banyak tokguru2 yang tdk mampu menunaikan haji yang patut dibantu.

Apakah Nik Aziz rakyat biasa?
Kalau orang kampung hendak ke hutan mereka tidak akan pakai kasut getah tinggi dan berjubah putih yang akan cepat kotor seperti yang sering dipakai oleh Nik Aziz, mereka akan pakai baju yang agak buruk dan berkasut biasa.
Apakah NikAziz merasakan bahawa dirinya sudah sedikit 'bangsawan' tapi disebalik itu cuba menunjuk nunjuk kepada rakyat bahawa dia berjiwa rakyat. contoh seperti mengambil air sembahyang tepi sungai, seliparnya hilang dia berjenaka yang ada orang curi selipar wali, menunjuk nunjuk guna pen harga 30 sen, jalankan urusan di rumah papan dan lllagi.


HUDUD jadi bahan lawak jenaka DAP kerana Nik Aziz?
Yang paling sedih apabila hukum hudud dipermainkan oleh bangsa asing apabila dibangkitkan oleh Nik Aziz. Nik Aziz memang tidak berani dalam melaksanakan hukum hudud apatah lagi mempertahankannya. Akhbar2 cina dengan bangga minggu lepas umumkan 'Anwar janji hukum hudud tidak akan dilaksanakan" selepas Anwar jumpa NGO2 Cina.
Apa NikAziz atau Hadi Awang jawab????? INI ADALAH POLITIK. Politik sama macam berperang, jadi dalam politik kita dibolehkan berbohong.
Ostat Mat Sabu lagi cekap, dia bolehkan maki hamun dan fitnah sekali.

No comments:

Post a Comment